Mythes Over Seks

- Mannen hebben een grotere seksuele capaciteit dan vrouwen.
Het tegenovergestelde is waar. Wat fysiek vermogen betreft hebben vrouwen een bijna ongelimiteerd orgastisch potentieel, terwijl mannen, door de refractaire periode, niet zin staat zijn tot een snelle reeks ejaculaties.

- Een man kan altijd merken wanneer zijn vrouwelijke partner een orgasme heeft gehad.
Soms kan de man zich onbewust zijn van het orgasme van zijn partner, omdat hij te veel bezig is met zijn gevoelens van opwinding, of omdat hij de fysieke tekenen van een orgasme niet herkent. Sommige mannen worden bedot door hun partner.

- Een orgasme is een intense, schokkende, explosieve gebeurtenis.
Sommige orgasmen zijn mild, vibrerend of warm, andere zijn heel hevig. De verschillen ontstaan door veranderingen in iemands fysieke toestand, zoals vermoeidheid, spanningen, een zere keel of hoofdpijn, emoties,…

- Een wederzijds orgasme is een must.
Vanuit deze idee probeerden mensen hun reacties nauwkeurig af te stellen op elkaar, maar dat draait vaak uit op vermindering van spontaniteit en plezier.

- De grootte van de penis is belangrijk voor de vrouw.
Deze stelling staat nog altijd ter discussie. De vagina grijpt (omsluit) als het ware de penis doordat de vagina-opening vernauwt (orgastisch platform) , het meest inwendige deel van de vagina is vrij ongevoelig dus ook de lengte van de penis kan niet veel uitmaken (wanneer men het puur anatomisch bekijkt.)